Aktualności

Komunikat dotyczący bezpieczeństwa

W związku z ostatnimi informacjami prasowymi o pojawieniu się nowego typu złośliwego oprogramowania, przypominamy użytkownikom o stałym stosowaniu dobrych praktyk w użytkowaniu systemów bankowości elektronicznej, a także ogólnie przy korzystaniu z sieci: http://bssejny.pl/informacje-dotyczace-bezpieczenstwa-operacji-w-systemach-bankowosci-elektronicznej.

Prosimy o zachowanie opisanych środków ostrożności, a w szczególności wzięcie pod uwagę, że bank nigdy nie przesyła żadnych informacji na temat logowania w wiadomościach mailowych do użytkowników. Każda taka wiadomość przesłana w mailu jest fałszywa i wygenerowana została przez przestępców.

Naklejka zbliżeniowa VISA payWave

Informujemy klientów, iż wprowadzamy nowy produkt kartowy dla osób fizycznych do rachunku POL-Konto.  Jest to karta w formie naklejki (mini karty) do umieszczenia np. na telefonie komórkowym, którą wygodnie można realizować transakcje bezgotówkowe.

Karta umożliwia:

  • dokonywanie płatności bezgotówkowych w sposób zbliżeniowy (do 50,- zł bez autoryzacji, a powyżej tej kwoty transakcję należy potwierdzić kodem PIN),
  • realizację transakcji w sieci internet (zabezpieczenie 3D Secure),
  • aktywację, zmianę kodu PIN i zablokowanie karty za pomocą portalu kartosfera.pl.

Okres ważności karty wynosi 3 lata. Karta będzie wznawiana automatycznie, o ile klient nie złoży rezygnacji. Nie jest możliwa wypłata gotówki za pomocą tej karty.

Opłaty i prowizje zgodnie z obowiązującą Taryfą.

W celu zamówienia karty i podpisania umowy zapraszamy do placówek Banku.

Kredyt w rachunku bieżącym

Kredyt Unia Biznes

Kredyt obrotowy

Kredyt inwestycyjny

Kredyt mieszkaniowy

Informacje dotyczące bezpieczeństwa operacji w systemach bankowości elektronicznej.

Zaktualizowano: 2015.07.31

W związku z otrzymanymi informacjami na temat nowych zagrożeń dotyczących systemów bankowości internetowych ostrzegamy przed wirusami instalującymi się na stacjach roboczych klientów. Wirus odczytuje i przekazuje dane dotyczące logowania atakującemu, który dzięki temu uzyskuje dostęp do konta klienta.

Prosimy więc Klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i zwrócenie uwagi na zabezpieczenia komputerów, tabletów, czy komórek, które wykorzystują Państwo do pracy w systemach bankowości elektronicznej. Prosimy o zwrócenie uwagi na aktualność systemu operacyjnego, wykorzystywanych przeglądarek oraz używanego oprogramowania antywirusowego. Nie należy też otwierać programów i  innych plików załączonych do  e-maili lub próbujących zainstalować się z różnych stron internetowych jeżeli nie jesteśmy całkowicie pewni źródła i zawartości danego pliku.

Prosimy o ostrożne traktowanie i weryfikację kontaktów e-mailowych i telefonicznych z Bankiem, tzn. w miarę możliwości weryfikację źródła i prawdziwości informacji. BS Sejny nie wysyła do klientów żadnych e-maili dotyczących bankowości elektronicznej. Informacje dla klientów znajdują się na stronie głównej Banku lub w ramach komunikatów w systemie eBankNet.

Przypominamy, iż Klienci we własnym zakresie odpowiedzialni są za odpowiednie zabezpieczenie swoich danych autoryzacyjnych tzn. loginów i haseł do systemu, haseł jednorazowych, tel. komórkowych używanych do autoryzacji operacji, nośników z plikami kluczy prywatnych. Utratę lub ujawnienie któregokolwiek z wymienionych należy natychmiastowo zgłaszać  do Banku.

Ostrzegamy też przed zapamiętywaniem loginów i haseł przez przeglądarki internetowe. Opcję tę udostępnia większość przeglądarek internetowych i mimo wygody jaką za sobą niesie, znacznie obniża bezpieczeństwo naszego konta bankowości elektronicznej. Inne osoby korzystające z tego urządzenia mają wtedy niczym nieskrępowany dostęp do naszego konta, a w przypadku kradzieży lub przejęcia kontroli nad urządzeniem z tak zapisanymi danymi logowania, złodziej uzyskuje także do niego dostęp.

Prosimy też o natychmiastowe zgłaszanie do Banku wszelkich podejrzanych incydentów, a w szczególności:

  • podejrzenia logowania się i wykonywania jakichkolwiek operacji przez osoby nieuprawnione,
  • otrzymywania SMS autoryzacyjnych mimo braku wykonywania jakichkolwiek operacji,
  • pojawiania się komunikatu „Proszę czekać” lub nienaturalnie długi czas oczekiwania podczas logowania się do systemu,
  • innych sytuacji, które uznają Państwo za podejrzane.

Zalecamy także bezwzględne stosowanie się do następujących wytycznych:

  • nie należy wchodzić na stronę logowania do systemu korzystając z odnośników otrzymywanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do banku; 
  • nie należy odpowiadać na żadne e-maile dotyczące weryfikacji Państwa danych logowania i innych ważnych informacji – bank nigdy nie zwraca się  o podanie danych poufnych za pomocą poczty elektronicznej;
  • zawsze przed logowaniem należy sprawdzić, czy adres strony banku rozpoczyna się od https://;
  • należy zawsze przed logowaniem zweryfikować Certyfikat Bezpieczeństwa Banku (dla kogo został wystawiony i inne informacje),  którego szczegóły w większości przeglądarek są dostępne poprzez kliknięcie na symbol kłódki;
  • przed potwierdzeniem operacji należy uważnie przeczytać SMS z kodem, aby upewnić się, że dotyczy on właściwego przelewu oraz czy numer rachunku na które wysyłane są środki jest zgodny z aktualnie autoryzowanym zleceniem;
  • należy unikać porzeklejania numerów rachunków (to jest używania funkcji: kopiuj/wklej, ctrl+c/ctrl+v, ctrl+insert/shift+insert), zalecane jest ich ręczne wpisywanie do zleceń lub bardzo uważną kontrolę wklejanego numeru rachunku i porównanie tego numeru z oryginalnym, kopiowanym rachunkiem;
  • nie należy przesyłać mailem żadnych danych osobistych typu hasła, numery kart kredytowych itp.;
  • nie należy przechowywać loginów i haseł w tym samym miejscu oraz nie należy udostępniać ich innym osobom;
  • należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach, u znajomych itp.)
  • należy na bieżąco aktualizować system operacyjny (Windows) oraz narażone na ataki hackerskie oprogramowania, takie jak przeglądarki internetowe, java, flash player oraz oprogramowanie do obsługi plików PDF;
  • należy zawsze stosować oprogramowanie antywirusowe oraz zapory (firewall) i dbać o ich bieżącą aktualizację;
  • instalując jakiekolwiek oprogramowanie na komputerze należy zachować szczególną ostrożność, a w szczególności nie należy instalować albo uruchamiać oprogramowania pochodzącego z niepewnych źródeł oraz stron internetowych;
  • należy zawsze kończyć pracę korzystając z polecenia – Wyloguj;
  • w przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej, należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem.

Prosimy o uwzględnienie powyższych uwag w codziennym użytkowaniu systemów bankowości elektronicznej.

Dziękujemy.

Płatności natychmiastowe BlueCash

System płatności BlueCash powstał na podstawie zgody Prezesa Narodowego Banku Polskiego, prof. Marka Belki z 25 listopada 2011 r. System nadzorowany przez NBP służy do realizowania przelewów międzybankowych w czasie rzeczywistym.

Usługa jest dostępna w systemie bankowości elektronicznej eBankNet, w godz. 730 do 1445,  od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy.

Aby przekaz mógł być zrealizowany Bank Odbiorcy musi uczestniczyć w systemie płatności BlueCash. Aby wykonać przelew BlueCash w eBankNecie należy w typie przelewu wybrać „Bluecash od Bluemedii”, w treści operacji należy bezwzględnie wpisać dane nadawcy, pozostałe czynności są standardowe.

Lista Banków uczestniczących w BlueCash oraz ich dostępność:

https://bluecash.pl/spbc/out

 

 

Informacja

Bank Spółdzielczy w Sejnach informuje, że od 1 lutego 2015 r. wprowadza zmiany dotyczące funkcjonowania kart debetowych w następującym zakresie:

  1. wprowadzenia nowego sposobu przewalutowania transakcji międzynarodowych dla wszystkich kart VISA, który będzie przebiegał według następującego schematu: każda transakcja dokonana karta VISA w walucie innej niż waluta rachunku bankowego, do którego została wydana, zostanie przeliczona przez VISA na walutę rachunku. Przy bezpośrednim przeliczaniu transakcji z waluty jej dokonania na walutę rachunku bankowego będzie doliczana prowizja Banku zgodnie z obowiązującą od 1 lutego 2015 r.  Taryfą prowizji i opłat.;
  2. dodania limitu dla transakcji internetowych, który na dzień 1.02.2015r. będzie wyzerowany. W celu zmiany limitu płatności internetowych, Posiadacz rachunku zobowiązany jest ustalić jego wysokość dla wszystkich kart wydanych do rachunku bankowego bezpośrednio w placówce Banku.
  3. w celu zwiększenia bezpieczeństwa transakcji internetowych w ramach wnioskowanego limitu, możliwe będzie regulowanie jego aktualnie obowiązującej wysokości za pośrednictwem systemu eBankNet (tzn. limit będzie można zmniejszać, natomiast nie będzie on mógł być większy niż wnioskowany bezpośrednio w placówce Banku).
  4. nowe usługi będą też udostępnione Klientom Banku poprzez portal www.kartosfera.pl,  który będzie dostępny dla Państwa od 1 lutego 2015 r. i za jego pośrednictwem będzie  można dokonać następujących czynności:
    • aktywować zabezpieczenie 3D Secure – funkcjonalność umożliwiająca dodatkowe zabezpieczenie transakcji internetowej (np. zakup w sklepie internetowym lub portalu aukcyjnym)
    • zmieniać kod PIN,
    • zastrzegać kartę.

    Jednocześnie informujemy, że w celu aktywowania zabezpieczenia 3D Secure niezbędne jest podanie w Banku Spółdzielczym w Sejnach aktualnego numeru telefonu komórkowego, na który będą wysyłane Hasła 3D Secure do autoryzacji transakcji internetowych dokonanych kartą oraz hasła do pierwszego zalogowania się celem aktywowania tego zabezpieczenia na portalu kartowym. Użytkownicy Podręcznik użytkownika portalu www.kartosfera.pl.

Strona 2 z 3123