o rzekomo zagrożonych Twoich oszczędnościach w banku lub o anulowaniu kredytu, który rzekomo ktoś próbuje zaciągnąć na Twoje dane.
Uważaj na połączenia telefoniczne, w których oszuści podszywają się pod pracownika banku lub inną osobę godną zaufania (np. pracownika Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, pracownika Związku Banków Polskich, czy policjanta).
Pamiętaj bądź ostrożny, nie ulegaj panice, kontaktuj się ze SWOIM BANKIEM korzystając z zasady:
„rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund”. Następnie, połącz się z bankiem lub instytucją, której przedstawiciel dzwonił do Ciebie. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
Oszustwo lub jego usiłowanie zgłoś w Twoim banku i złóż zawiadomienie na Policji!"