Szanowni Klienci,
W ostatnich dniach odnowaliśmy na terenie działania naszego Banku, wzmożone działania oszustów. Polegają one na telefonowaniu do klientów i podszywaniu się pod pracowników różnych banków, po czym następują próby manipulacji różnymi sposobami: "metodą na wnuczka" w różnych wariantach, prośby o pomoc, namawianie na zaciągnięcie kredytu, straszenie zagrożeniem środków i koniecznością podjęcia działań. Oszuści próbują często wywołać panikę, sprawić wrażenie, że sprawa jest nie cierpiąca zwłoki i wymagająca natychmiastowych działań. Prosimy aby nie poddawać się tej manipulacji i zawsze do wszystkiego podchodzić ze spokojem i starać się przeanalizować całą sytuację.
Przede wszystkim pamiętajmy o tym, że:
-
pracownicy naszego Banku nie dzwonią do klientów z informacją o zagrożonych środkach, bo te środki nie są w żaden sposób zagrożone, tym bardziej nie tworzymy jakichś rachunków technicznych celem odizolowania środków i nie możemy wymagać, ani prosić klientów o dokonywanie jakichkolwiek przelewów,
-
nie ma w naszej instytucji "działu technicznego", a wszystkie kontakty z klientami realizują pracownicy obsługi klienta - często Państwu doskonale znani,
-
nie wysyłamy żadnych linków, ani nie namawiamy telefonicznie do zainstalowania oprogramowania antywirusowego czy też innego, w szczególności służącego do zdalnego rozwiązywania problemów technicznych - jest to niezgodne z zasadami Banku i obowiązującymi wszystkie banki aktami prawnymi.
W razie otrzymania tego rodzaju informacji telefonicznej (czy też SMS-owej, za pomocą komunikatorów internetowych lub poczty elektronicznej) zakończmy konwersację, odczekajmy kilka minut i zadzwońmy pod numer, którego jesteśmy pewni, że jest numerem Banku, w celu zweryfikowania otrzymanych informacji. Nie stosujmy opcji wybierz ponownie, wybierz ostatni numer itp.